قال الامام علی(علیه السلام): أَلاِْیمانُ عَلى أَرْبَعَةِ أَرْکان: أَلتَّوَکُّلِ عَلَى اللّهِ، وَ التَّفْویضِ إِلَى اللّهِ وَ التَّسْلیمِ لاَِمْرِللّهِ، وَ الرِّضا بِقَضاءِ اللّهِ.ایمان چهارپایه دارد: توکّل بر خدا، واگذاردن کار به خدا، تسلیم به امر خدا و رضا به قضاى الهى.

آخرین اخبار بوشهر

feed-image متن خوراک

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، شیخ احمد کشتکار در خطبه های نماز جمعه این هفته خود پس از حمد و ستایش الهی و توصیه به تقوی گفت: ابن عباس می گفت در محضر پیغمبر بودیم پرسیدند بهترین همنشینان کیست؟ حضرت فرمود: «من ذکرکم بالله رویته، و زادکم فی علمکم منطقه، و ذکرکم بالاخره عمله». " آنکس که دیدنش شما را به یاد خدا بیندازد و گفتارش بر دانشتان بیفزاید و رفتارش شما را به یاد آخرت و قیامت بیندازد
دوست خوب گرانترین چیزی است که اگر خداوند به شما منت نهد به یک دوست با تقوی با علم وفردی خوب وبا وفا باشد واین ئاولین علامت موفقیت انسان است .اگر دوستی انتخاب کردیم از اهل عالم ،تقوی ،ایمان ،منزله ما در گاه خداوند به درجه رفیع وبر عکس اگر فردی ناباب ،اهل فساد ظلم و گمراه باشد لطمه به دین به شخصیت ما وارد می کند .پس وقتی دوستی اختیار کردیم باید او را کاملا بشناسیم چون خیلی مؤثر است دار زندگی عملی ودر دنیا وآخرت همانطوریکه مولانا حضرت علی ابن ابی طالب فرمودند در ابیات شعر زیباست

ان اخاک الحق الحق من کان معک
ومن اذا ریب الزمان صدعک

ومن یضر نفسه لینفعک
شتت فیه شمله لیجمع
وقال رسول الله (ص) المرء یحشر مع من احب ،مرد روز قیامت با کسی که با او رابطه دوستی ومحبت برقرار کرد محشور می شود.
الْأَخِلَّاء یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ [زخرف:67
اقول قولی هذا و استغفرالله العظیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، شیخ حمزه کردی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت :خداونددرقرآن میفرماید ای مومنان مبادا دشمنی باقومی باعث شودشماعدالت رابرقرارنکنیدبلکه عدالت بکنیداین به تقوا نزدیکتراست یکی از صفتهای خداوند عدل وعادل بودن هست اگر به صدراسلام نگاه کنیم میبینیم بزرگان دین ماچگونه بامردم برخوردداشتن وعدالت راجاری میکردندنمونه بارزاون زندگی حضرت علی رضی الله عنه درواقعی که بین اون ویک یهودی اتفاق میفته وبطورکلی بسیارازمردم اون زمان به برکت عدالت آن بزرگواران مسلمان شدندولی حیف که امروز این مسئله کمرنگ شده امیدوارم همه ما درهرجایگاهی که هستیم عدالت رارعایت کنیم بخصوص مسئولین ماامروزجامعه مابیش ازهرزمانی نیازمندعدالت هستندعدالت وحدت وامنیت وپیشرفت وآبادانی می آورد درآخرعرایضم انتصاب استاندار جدید را به مردم استان تبریک عرض میکنم و از زحمات استاندار سابق  تشکر میکنم امیدواریم که باحضور استاندار جدید استان ما که از لحاظ منابع در صدرهمه استانها قرار دارد ولی از بعضی کمبودها رنج میبرد این مشکلات حل شودوالسلام

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، شیخ اسماعیل بازدار در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت :پدیده ولاء همان پدیده همبستگی ،هماهنگی وهمانندی در رفتار مخلوقات وپیوندهای آنان می باشد .این پدیده حیاتی در اشکال متعددی خود نمایی می کند که برخی برای هر بیننده ای آشکار است وآن را به روشنی در رفتار گیاهان وحیوانات مشاهده می کند و برخی آشکار نمی شود مگربرای کسی که از دانش آن برخوردار است یا ابزار وآزمایشگاه در اختیار دارد.که هر دعوتگر ومسلمانی که وظیفه اش به عر ضه گذاشتن اسلام برای امتها در جهان باشد لازم وضروری است که پدیده ولاء وهمبستگی وهماهنگی در رفتار مخلوقات را تا حدودی آگاهی داشته باشد.
پدیده ولاء یا تبعیت یا انتساب یا ملازمت یا هواداری وطرفداری در واقع چرخیدن برخی از مخلوقات در فلک مخلوقات برگزیده ونیرومند تر دیگر به نحوی که این نیرومندتر ،مرکز چرخیدن ،محور یا مرکز تجمع است ومخلوقات دیگر درگرداگردش می باشند .واو صلاحیت درآغوش کشیدن ضعیف تر وپیوند دادنش با خود ومانع رها شدن وخود مختاری اورادارد.
بعنوان مثال : کون وهستی،جهان هستی از خشت هایی تشکیل شده است که این خشتها در شش جهت به صورت لامتناهی در اطراف  هم قرار دارند هر خشت از ستاره ای بزرگ ونیرومندتر تشکیل می شود که محور ستارگان ضعیف تر زیادی است وبه شکل کهکشان گرداگرد آن ستاره قرار دارند اسم ( خوشه ستاره ای ) را براین مجموعه اطلاق کرده اند .هر چه قدر ستارگان گرد هم آمده از ستاره مرکزی دورتر شوند از تراکم آنان کاسته می شود .تا این که نوعی فضای باز به وجود می آید وسپس خوشه های دیگر مشابه از همه جهات به دنبا ل آن می آید که این مجموعه های خوشه ای خشت آسمان را تشکیل می دهند.این اشکال پراکنده ونامنضم نیستند بلکه خداوند متعال آنها را همواره با مقیاس موزون آفریده است وهمواره هستی امتداد می یابد.
لذا خلقت جهان هستی با نظم و هماهنگی و به صورت مدار منظم بر این پدیده ولاء وهماهنگی آفریده است.
و همچنین ساختار اتم : عناصر متعددی هستند اما این پدیده ولاء بین آنان وجود دارد مدتهاست که روشن شده است اتم از هسته ای نیرومند که دارای با ر مثبت می باشد تشکیل شده است که ساده ترین ماده در جهان گاز هیدروژن می باشد که هسته اش از یک پرتون ویک ذره با بار منفی با نام الکترون در اطراف آن در حال چرخش است . به این معناست که در برابر عنصر دیگری به نام هلیوم قرار داریم که دو الکترون در اطراف آن پیاپی دور محور هسته آن در چرخشند.
دو نمونه اتم وخشت هستی ، به روشنی بیان می دارند که ولاء حقیقتی حیاتی واستوار است به این خاطر می توانیم این دو نمونه را برارتباطات بشر تطبیق کنیم وتبعیت عده ای از بشر را از عده دیگری که هسته ومحور هستند انتظار داشته باشیم  که هم تاریخ بشریت آن را آشکار نشان می دهد وهم  دوره ی کنونی برآن تأ کید دارد.
از این رو به دعوتگران اسلامی اجازه داده می شود که به دنبال موقعیت محوری بروند تا ولای دیگران را به دست آورند. که در نهایت اسلام ومسلمانان مرکزومحور تجمع دیگران شود. این بزرگترین گام وقدم برای گرفتن زمام امور زند گی است.
همچنین پدیده حرکت پویا که در تقدیر ربانی قرار گرفته است را مد نظر داشته باشیم که زندگی راکد نیست بلکه در حال حرکت است اما این حرکت کورکورانه خودسرانه وتصادفی نیست بلکه حرکتی هدفمند استکه خداوند همه حرکات وسکنات زندگی را زیر نظر دارد.نتیجه خوبی ونیکی بند گان در دنیا قبل از آخرت به آنها نشان می دهد واگر بدی نیز انجام دهیم به عنوان مثال بخل بورزیم و....نتیجه آن را در رفتار بد خانواده وعصیان فرزندان خواهیم دید.
حدیث ابوهریره از پیامبر اکرم (ص) که در صحیح بجاری آمده گویای این مفاهیم است :
یعقد الشیطان علی قافیه رأس احد کم إذا هونام ثلاث عقد یضرب کل عقده : علیک لیل طویل فارقد فإن استیقظ فذکر الله عقدهٌ فإن توضأ انحلت عقدهٌ فإن صلی انحلت عقدهٌ فأصبح نشیطا طیب النفس والا اصبح خبیث النفس کسلان .
پس باید مسلمانان همراه با طبیعت با داشتن مرکزیت ومحوریت ولاء که همان تبعیت وپیروی از رهبری است که به سوی پیشرفت وتعالی اسلامی گام گذاشته می شود وحرکت را با این اعتقاد که زیر نظارت ربانی است آغاز کنید وبا نشاط وشادابی به سوی گرفتن زمام امور زندگی پیش بروند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، شیخ خلیل افرا در خطبه های نماز جمعه این هفته خود حول موضوع سیاست پیامبر اسلام محمد(ص) گفت :چنین موضوعی نیاز به وقت زیادی هست که بخواهیم آن را با دقت و مفصل بیان کنیم.ولی بخاطر ضیق وقت ­­­­به صورت مختصر و مفید آن را بیان خواهیم کرد. عزیزان ما می شنویم و می بینیم که اشخاص زیادی در مورد سیاست جروبحث و گفتگو دارند، بلکه سیاست مثل خون در رگ در دنیا جاریست. ولی کدام سیاست ? سیاست خالی از اخلاق! واگر به دنیا و کشورها بنگریم میبینیم که سیاست چرخش مهمی در اداره ی دنیا دارد ولی کدام سیاست ?سیاست دروغ, سیاست خیانت, سیاست نفاق و دورویی, سیاست فساد, سیاست خون ریزی, سیاست ظلم به فقراء و مساکین, سیاست به بردگی کشیدن مردم. وبه سبب این سیاست هاست که اسلام بدنام گشته است, به سبب این سیاست هاست که باعث شد هر کس به گونه ای به روشهای مختلف فکری ، اقتصادی،عقیدتی به اسلام لطمه وارد میکنند واسلام را بدنام می کند. در گذشته در زمان پیامبر، یهود به وسیله ی دستهای خود و مؤمنان خانه های خودشان ویران می کردنند تا مسلمانان آن را به غنیمت نکشند اما امروز برعکس شده مسلمانان دین اسلام خودشان را با دستهای خودشان و دستهای یهود و نصاری ویران می کنند. همه اینها به سبب گوش دادن به خبرهای دروغ از مجله ها و شبکه های خبری دست نشانده ی دشمنان اسلام است. آیا ما فقط یه لحظه فکر کرده ایم که چه کسی این شبکه ها را اداره می کند؟ انسان مسلمان می بینی که فریب این رسانه ها می خورد و شروع به بدبینی اسلام می کند در حالی که این انسان مسلمان از این چیز با خبر نیست نه از تاریخ ونه از سیرت پیامبر بلکه بالاتر از آن هم قرآن را نمی تواند بخوبی بخواند چه برسد به تفسیر و فهم قرآن تا اسلام را بشناسد. من به این اشخاص می گویم شما چگونه اسلام را شناخته اید؟ جز اینکه فریب این رسانه ها را خورده اید. بیایید تا اسلام وسیاست آن را از خود پیامبر بشناسیم. ای پیامبر هدف از اسلام و قرآن چیست؟ آیا بخاطر مال آمده ای؟ خیــــــــر!، آیا دنبال پست و مقام هستی؟ خیــــــــر!، آیا بخاطر شهوت، زن و دنیا آمده ای؟خیــــــــر!.      پس علت آمدنت چیست؟

جواب این سوال را از جعفرابن ابی طالب بشنوید هنگامی که نجاشی پادشاه حبشه از آنها پرسید پیامبر شما به چه چیزی دعوت می دهد؟چه سیاستی دارد؟ جعفرابن ابی طالب جواب می دهد(ای پادشاه ما قومی جاهل بودیم بت ها را می پرستیدیم، گوشت مردار را می خوریم، فاحشه ها را انجام می دادیم، صله رحم نداشتیم، به همسایگان خود تعدی می کردیم، قوی ناتوان را خار و ذلیل می کرد. تا اینکه این خداوند این پیامبر برای ما فرستاد او را می شناسیم از ماست از بهترین ما و مقام و عفت و صداقت، او را می شناسیم سپس ما را به یکتا پرستی خداوند دعوت داد. و به ما دستور داد تا عبادت بت ها را رها کنیم و دستور به راستگویی و ادای امانت و صله رحم، احترام به همسایگان، دست کشی از تعدی به محارم خود و دست کشی از خونریزی و دوری از فاحشه و گفت قول زور و خوردن مال یتیم واز تهمت زدن مارا نهی کرد. این است سیاست اسلام ما، اسلام ما اسلام اخلاق، استقامت، عفت، اخوت و برادری است .

سیاست پیامبر در دفاع  از زن:

پیامبر می فرمود:( به زن های خود نیکی کنید بجز خوبی با آنها رفتار نکنید) و می فرمود: (بهترین شما کسی است که با خانواده زن خود خوب باشد وبا آنها رفتار شایسته داشته باشد.

سیاست پیامبردر مورد عدالت:

پیامبراز قرآن می گفت (وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ) دشمنی کسی شما را وادار به تعدی وبی عدالتی نکند ۸-المائده . و می فرمود به خدا قسم اگر فاطمه فرزند محمد(ص) سرقت می کرد دست او را قطع می کردم. این است سیاست اسلام عدالت به تمام معنا فرق نمی کند خواهر یا فرزند باشد. باید عدالت به طور مساوی بین مردم اجرا شود. عجیب است این اسلام. حق دارد نویسنده غیرمسلمان به نام مایکل هارت از پیامبر بنویسد:( اگر محمد آلان وجود داشت همه مشکلات مردم را در حال نوشیدن یک فنجان قهوه حل می کرد.

سیاست پیامبر در مورد شخصیت ها:

سیاست پیامبر این نیست که شخصیت های فاسددارای فکر منحرف را نابود کند یا آنها را از جایگاه و منصب خودشان برکنار کند، بلکه آمده تا فکر و عقیده آنها را اصلاح کند لذا پیامبر می فرمود : (بهترین شما در جاهلیت بهترین شما در اسلام خواهند بود به شرط اینکه در دین عالم وفهیم باشد.

سیاست پیامبر در جنگ ها:

پیامبر می فرمود ( حرکت کنید با نام خداوند وبا خداوند وبرملت رسول الله(ص) و به هیچ پیر ناتوانی و پسر کوچکی و زنی آسیب نرسانید وبه آنها کاری نداشته باشید.

سیاست پیامبر درمورد انسان ها:

روزی دور کعبه طواف می کردند وبه کعبه عرض می کردنند: چه قدر خوبی تو ای کعبه، چه قدر خوش بوئی و چه قدر عظمت و منزلت تو بالاست ولی قسم به کسی که جان محمد در دست اوست که جان و خون شخص مؤمن نزد خداوند از تو باعظمت تر است.

سیاست او در مورد نشر اخوت وبرادری

پیامبر برای نشر محبت ،تعارف و تعاون میان یکدیگر از قرآن می فرماید(یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ ) ای مردم ما شما را ازیک مرد وزن افریده ایم وشما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید همانا گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست.و می فرماید مثل مؤمنان در اخوت و برادری میان یکدیگر همانند یک بدن است که اگر عضوی به درد آید تمام اعضاء درد آن عضو را احساس می کنند وبه بی خوابی می افتند. این است سیاست اسلام و سیاست پیامبر ولی به سیاست امروز بنگرید و اگر بخواهید آن را بشناسید به دنیا بنگرید وببینید که بجر خونریزی و فساد و ظلم وطغیان و تباهی سرکشی و به بردگی کشیدن فقراء و مساکین چیز دیگری نیست. پس ای انسان مسلمان مواظب گفته هایت باشد مبادا به اسلام آسیب برسانی چراکه اگر چنین کاری کنی مرتکب جرم بزرگی شدی.

والحمد لله رب العالمین

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، شیخ ابراهیم مقدسی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت :با توجه به آیات قران واحادیث پیغمبر اسلام –شخص مسلمان باید با هم نوعان خود احساس مسئولیت کند – وبا آنها در پیشبرد کارهای اجتماعی همکاری کند – چونکه انسان جزئی از مردم است چنانکه پیغمبر اسلام فرمودند (مثال مؤمنان در محبت وترحم وهمدردی با یکدیگر مانند یک جسم واحدی هستند که اگر از این جسم عضوی به درد آید باقی جسد با این عضو همدردی می کند ) وخطر موقعی اجتماع را تهدید می کند یا جایی که ما درآن زندگی می کنیم که هر انسانی به فکر مصالح و منافع خودش باشد وبه فکر دیگران نباشدمصالح و منافع خویش را بر مصلحت روستا یا کشورخود ترجیح دهد.
واین روش وفکر باعث عقب ماندگی روستا یا شهر یا جایی که درآن زندگی می کنیم میشود .
خداوند متعال می فرماید (مؤ منین ومومنات بعضی دوست بعضی دیگرهستند.)
سوره توبه آیه -71- واین دوستی محبت برآنها لازم می کند که در کنار یکدیگر باشند ودر کارهای خیر با هم همکاری کنند.
ودر سوره حجرات آیه -13-خداوند متعال می فرماید (ای مردم ما شما را از مرد وزن خلق کردیم وشما را ملت ، ملت وقبیله قبیله قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید)
وهدف از همدیگر شناختن .اینکه با هم بودن است ،اینکه در خوشی وناخوشی کنار یکدیگر بودن است .وهیچ جایی وهیچ کشوری به پیشرفت وترقی وعمران وآبادی نمی رسد تا اینکه مردم آنجا وکشور با هم باشند ویار ویاور همدیگر باشند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر ©1391