قال الامام علی(علیه السلام): أَلاِْیمانُ عَلى أَرْبَعَةِ أَرْکان: أَلتَّوَکُّلِ عَلَى اللّهِ، وَ التَّفْویضِ إِلَى اللّهِ وَ التَّسْلیمِ لاَِمْرِللّهِ، وَ الرِّضا بِقَضاءِ اللّهِ.ایمان چهارپایه دارد: توکّل بر خدا، واگذاردن کار به خدا، تسلیم به امر خدا و رضا به قضاى الهى.

مهدی آخرین خلیفه: عقیده مهدویت از منظر اهل سنت

توسط یکی از علمای اهل سنت هرمزگان تالیف شد: مهدی آخرین خلیفه: عقیده مهدویت از ...

فراخوان پذیرش طلاب شیعه و سنی در دانشگاه مذاهب اسلامی

دانشگاه مذاهب اسلامی از میان طلاب شیعه و اهل سنت، از طریق آزمون اختصاصی در سال ...

در مقابل برنامه دشمن روزبه‌روز پیوند با مردم را تقویت می‌کنیم

 مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) ...

تقدیر علمای الجزایر از فتوای وحدت آفرین رهبر معظم انقلاب

        شورای عالی اسلامی الجزایر فتوای وحدت آفرین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ...

آخرین اخبار بوشهر

feed-image متن خوراک

شیخ یاسین حمدی: ما همه مسئوليم، مسئولين مديران مواظب باشيد نه قانون شكن باشيد و نه اجازه قانون شكنی و قانون گريزی دهيد زيرا قانون است كه فضل و برتری انسانی را در اين وجود به نمايش می دهد.

شیخ یاسین احمدی امام جمعه اهل سنت بندر پرک در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از حمد و ثناء الهی گفت: خداوند خالق هستي و هستي بخش، وجودی ازلی كه غير قابل إنكار ، خالق زمين و انسانهاست. همواره پيامبران و فلاسفه ی عقل گرا در طول تاريخ بدنبال يافتن جايگاه والای إنسان در اين جهان بوده اند و هركدام بنحوی به بشريت خدمت كردند و نظام معرفتی پايدار بِنَا نهاد ه اند.

وی افزود: يكی از تفاوت پيامبران با فلاسفه در اين است كه فيلوسوفان مدعی هستند كه إنسان موهبتی دارد و اين موهبت عقل خود كافی است تا بتواند يك نظام عقلانی تأسيس كند و بشريت بر اين مبنا بدون نياز به قانون وحی زندگانی خود را اداره كنند. اما پيامبران مسلح به وحی و الهام خداوند در راستای كسب فضيلت گام برداشتند و همه ی اعمال آنها خير و خوبی برای بشريت به ارمغان دارد.

وی در ادامه ضمن بیان مثالی در این خصوص گفت: بعنوان مثال برطبق آيات قرآن خداوند بنی اسرائيل را بر جهانيان برتری داد، آيا اين برتری زمان و تاريخ خاص دارد يا چون كلام خداوند است و تغيير ناپذيز پس هنوز هم بر ديگر أمت ها برترند؟!

خطیب جمعه با بیان اینکه خداوند همه ی موجودات را يكنواخت و بطور مساوی نيافريد، اتصریح کرد: از اين امر هدفی دنبال می كند كه تفاوت ها خود مايه حركت و فعاليت و تكاپو است و پويا بودن خورشيد بر ساير سياره ها و درياها  و حتی إنسان ها در ميان آنها برتري وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت بندر پرک با اشاره به معيار فضل و برتری امتی بر امتی ديگر گفت: اولين معيار خدا شناسی است و معرفت و شناخت الله است در پی اين جهان و اين همه عجايب قدرتی است بنام الله و جريان و نوری است كه همه ی موجودات برای بقا و وجود خويش از آن استمداد مي كنند « الله نور السموات والأرض »

وی با اشاره به دومین معیار، اهل شرف و فضيلت بودن را موجب فضیلت و برتری دانسته و اظهار کرد: إنسان شريف انسانی است كه خود را بخوبی می شناسد اهل ذلت و خواری و در برابر ناكسان افتادگی نمی كند و برای خويش ارزش قائل است زيرا خداوند او را اينچنين آفريده كه صاحب ارزش و پر فضيلت است و در بهترين وجه « لقد خلقنا الانسن  في احسن تقويم » برای حفظ اين ارزش إيمان و عمل صالح؛ عملی كه به خود و ديگران نفعی رساند.

شيخ شيراز سعدي :

تن آدمی شريف است به جان آدميت

نه همين لباس زيباست نشان آدميت

اگر آدمی به چشم است  وگوش و بينی

چه ميان نقش ديوار و ميان آدميت

رسد آدمی بجايی كه بجز خدا نبيند

بنگر تا چه حد است مكان آدميت

شیخ یاسین احمدی سومین معیار را مورد بحث قرار داده و گفت: معيار سوم قانونمندی، جامعه ی ابتدائی بدون قانون و برنامه يك جامعه ی وحشی است كه بی هدف حركت می كند از اين رو هر جمعی جهت حفظ و پيشرفت خود نياز به قانون و ضابطه دارد كه به يكديگر آسيب نرسانند. در تعامل اجتماعی رعايت نشود هنجار شكنی إيجاد می شود.

وی تصریح کرد:  شعار زيبا و دستاورد مهم نظام جمهوری (همه در برابر قانون مساوي هستند) مطالعه می كنيم و می خوانيم گويای اين امر است كه بر همه و تك تك أفراد يك جامعه تطبيق می شود و كسی كه مخالف قانون باشد يعنی جای ايشان در ميان جمع نيست.

وی تأکید کرد: ما همه مسئوليم ، مسئولين و مديران مواظب باشيد نه قانون شكن باشيد و نه اجازه قانون شكنی و قانون گريزی دهيد زيرا قانون است كه فضل و برتری انسانی را در اين وجود به نمايش می دهد.

وی در پایان سخنان سه اصل شناخت خدا و خداشناسی و حفظ ارزش ها و عمل به قانون الهی را موجب برتری دانسته و بیان کرد: اگر در قوم بنی اسرائيل و تاريخ آنها در زمان پيامبری موسی(ع) بررسی كنيم متوجه خواهيم شد كه اين سه معيار برتری را از ميان ديگر أمت ها داشتند. شناخت خدا و خداشناسی و حفظ ارزش ها و عمل به قانون الهی ... در نبود اين معيارها نمی توان بر ديگران ادعای برتری كرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر ©1391