قال الامام علی(علیه السلام): أَلاِْیمانُ عَلى أَرْبَعَةِ أَرْکان: أَلتَّوَکُّلِ عَلَى اللّهِ، وَ التَّفْویضِ إِلَى اللّهِ وَ التَّسْلیمِ لاَِمْرِللّهِ، وَ الرِّضا بِقَضاءِ اللّهِ.ایمان چهارپایه دارد: توکّل بر خدا، واگذاردن کار به خدا، تسلیم به امر خدا و رضا به قضاى الهى.

نگاه مجلس نباید مأیوسانه باشد/ بدانید باید چکار کنید؛‌ شما عصاره فضائل ملت هستید

رهبر معظم انقلاب گفتند: امام فرمودند «مجلس عصاره‌ همه‌ی فضائل ملت است»، دقت ...

مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرا کنند

 در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و ...

راه‌حل منطقی ایران درمسئله فلسطین رفراندوم از فلسطینیان واقعی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از ...

سازمان انرژی اتمی سریعاً مقدمات رسیدن به ۱۹۰هزار سو را فراهم کند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در اجتماع ...

آخرین اخبار بوشهر

شیخ یاسین احمدی گفت: تقوا يك نوع سفارش است و وصيت است و اين سفارش يك شخص عادی نيست سفارش حكيمی از حكماء يا فيلسوفي از فلاسفة يا پيامبری از پيامبران نيست بلكه سفارش باری تعالی است آن كسی كه خالق زمين و آسمان و إنسان است آن كسي كه وجود و خواهش ها و اراده های انساني بر او مخفي و پنهان نيست.

شیخ یاسین احمدی امام جمعه اهل سنت بندر پرک در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از حمد و ثنای خداوند مهربان و با درود و سلام بر پيامبر و آلِ پاكش، ضمن قدر دانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: از يكايك شما سروران و همه ی آحاد مردم اين روستا از اينكه در سالروز انقلاب إسلامی و با شركت در راهپيمايی، حماسه آفريديد و روز تماشايی از خود نشان داديد و در صفحه ی زرين انقلاب ثبت نموديد تشکر و قدر دانی می کنم.

وی در سخنان این هفته به مفهوم تقوا پرداخته و اظهار کرد: بعضي از مفاهيم از بس روشن و واضح هستند بسان خورشيد با وجود آن نگاهی به آن نمي افكنيم درصورتی كه همه وجود ما را فراگرفته و غرق آنيم. مفهوم تقوا همان مفهومی است كه به اختصار در آيه ی سوره نساء ذكر شده است: « و لقد وصينا الذين اوتوا الكتاب من قبلكم و اياكم ان اتقوا و ان تكفروا فان الله كان غنياً حميداً»

خطیب جمعه با اشاره به اینکه این آیه از سوره نساء آيه ای بسيار واضح و با دلاتهای روشن و در برگيرنده ی اين مفاهيم است بیان کرد: ١) تقوا يك نوع سفارش است و وصيت است و اين سفارش يك شخص عادی نيست سفارش حكيمی از حكماء يا فيلسوفي از فلاسفة يا پيامبری از پيامبران نيست بلكه سفارش باری تعالی است آن كسی كه خالق زمين و آسمان و إنسان است آن كسي كه وجود و خواهش ها و اراده های انساني بر او مخفي و پنهان نيست.

٢) اين وصيت چيز جديدی نيست بلكه شامل حال همه ی مخاطبين پيروان أديان است.

٣) منفعت و نتائج والای تقوا به خود إنسان بر می گردد و خدای عزّو جلّ، بی نياز است و در ذات ازلی او كمبودی و نقصی ديده نمی شود.

امام جمعه اهل سنت بندر پرک با بیان اینکه با مراجعه به قرآن و دقت در آيات و تامل بر تكرار كلمه تقوا ، خواهيم دانست كه تكرار يك شی و تاكيد بر آن در قرآن ، از منظر اديبان و مفسران قرآن و أهل سخن خود دليل بر اهميت اين امر می دهد، افزود: قبول اعمال منوط و مربوط به تقوا پيشه نمودن است « إنما يتقبل الله من المتقين » بنابر اين لازم است نهايت سعی خود را انجام دهیم تا از زمره و گروه متقين گرديم.

وی افزود: تقوا يك ادعا نيست كه بر زبان جاری شود و در محافل و انجمن ها بيان شود؛ تقوا با نتايج و اعمال ما به إثبات می رسد. تعريف جامع و كامل تقوا از حكيم صحابه رضی الله عنه بيان شده كه وجود ايشان سرشار از تقوا و تجربه بوده از امام علی رضی الله عنه كه تقوا را اينچنين توصيف مي كند : «الخوف من الجليل، العمل بالتنزيل، والرضی بالقليل و الاستعداد ليوم الرحيل »

وی در شرح این حدیث از امیرمؤمنان (ع) گفت:1) ترس و خشيت از آن بلند مرتبه. آری كسی كه معرفت شناس باشد و خدا را به همان خداييش بشناسد مطمئن باشيم كه خشيت او در دل خانه خواهد كرد پيامبران كه از جمله مقربان درگاه خدايی هستند اينگونه بودند: « قل أني اخاف ان عصيتُ ربي عذاب َيومٍ عظيم »

٢) برطبق تنزيل، همان قرآن كه فرود آمده عمل شود و قانون و دستور خدا بر تمام قوانين قراردادی بشری، ترجيح دادن و در عرضه زندگانی بر طبق آن و در برابر فرامين آن گردن نهادن تلاوتش فهمش و عمل كردن.

٣)قناعت پيشه كردن، يادمان باشد كه قناعت مد نظر، قناعت در مصرف است نه قناعت در عمل و حركت و تلاش، قناعتی باشد كه ما را آزاده و بنده ی الله قرار دهد و بنده و برده خواهش ها نكند.

بقول سعدی رحمة الله عليه :

قناعت توانگر كند مرد را

خبر كن حريص جهانگردرا

٤) آماده كوچ كردن و دنياي فاني را پشت سر نهادن و سبك بال بسوی آخرت هجرت كردن.

مولاي روم

ما زدرياييم و دريا می رويم

ما زبالاييم و بالا می رويم

ما از اينجا و از آنجا نيستم

ما زبی جاييم و بی جا مي رويم

شیخ یاسین احمدی در پایان سخنان گفت: بنابر اين تقوا از ما خوبی دوستی محبت اتحاد و بندگی می خواهد اينگونه باشيم رستگاريم.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر ©1391